Aktualności

16.11.2015 (uaktualniono 13-07-2016, 08:34:36)

Jak wybrać najlepszą salę weselną

Sala weselna

Wybór Sali weselnej jest jedną z najważniejszych decyzji, przed którą stanie para młoda w trakcie przygotowań ślubnych. Od miejsca zależy całość atmosfery weselnej.
W pierwszej kolejności należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czego dokładnie szukacie? Pałacyk, stodoła, nowoczesna restauracja, a może pod namiotem, w mieście czy na uboczu w lesie lub nad jeziorem?

 

Przede wszystkim przed podpisaniem ostatecznej umowy należy obejrzeć salę, porozmawiać z menagerem, a także z kimś kto urządzał tam wcześniej przyjęcie.

 

 

Podczas oglądania Sali zwróć uwagę na:

- kiedy w danym lokalu są wolne terminy

- należy sprawdzić koszt przyjęcia w przeliczeniu na 1 osobę, a także co dokładnie zawarte jest w tej cenie, na ile osób przeznaczona jest dana sala i czy przewidziane są noclegi. Czy jest minimalna liczba osób, za które trzeba zapłacić? Czy cena jest uzależniona od liczby gości?

- jak wygląda płatność: ile przed weselem, ile po? Trzeba znać dokładne terminy i kwoty
Jak wygląda opłata za dzieci? (przeważnie połowa ceny) Ile płaci się za osoby z obsługi wesela, niezwiązane z salą (zespół, fotograf itp.)?            Zazwyczaj dzieci do 3 lat – za darmo, a za fotografa i muzyków płaci się 50% ceny podstawowej lub uzależnione jest od wybranego menu,


- lokalizację parkietu i części jadalnianej, ciężko jest zachęcić gości weselnych do wspólnej zabawy, jeśli sala jest dwupoziomowa – na jednej goście tańczą na drugiej jedzą i nie ma między tymi pomieszczeniami kontaktu. Ponadto przy takiego typu salach warto zapytać o nagłośnienie w Sali jadalnej – ważna kwestia przy przemowach i podziękowaniach dla rodziców. Jeśli część jadalna i taneczna znajdują się w tym samym pomieszczeniu należy sprawdzić, jakie są możliwość ułożenia stołów, aby nie przeszkadzały podczas zabawy weselnej,

- podłączenie dla dj lub zespołu muzycznego, gdzie jest przeznaczone dla nich miejsce i jakie jest ono duże (zespoły muzyczne mogą być liczne i należy o tym pamiętać),

- klimatyzacja – szczególnie ważne przy dużej ilości gości i w miesiącach letnich. Zbyt wysoka temperatura na Sali weselnej może popsuć nawet najlepszą zabawę, ponieważ goście nie będą mieli ochoty na zabawę taneczną, w tym dniu należy pomyśleć o naszych gości, ale również o sobie. Sala weselna wyposażona w klimatyzacje zapewni komfort podczas całonocnej zabawy.

- szatnia – szczególnie ważne w miesiącach zimowych, goście przychodzą w płaszczach i należy zadbać o miejsce, gdzie będzie można bezpiecznie zostawić swoje ubrania.

- rodzaj parkietu – płytki, drewno, panele, szkło czy wykładzina. Każda z tym powierzchni jest inna i buty szczególnie na wysokim obcasie zachowują się inaczej. Płytki czasem zbyt śliskie a wykładzina mało wygodna dla Panny Młodej w długiej sukni, suknia będzie się czepiać do wykładziny.

- czy w tym samym czasie na terenie danego obiektu odbywać się będzie jeszcze inna impreza? Np. Ty masz wesele na Sali, a w ogrodzie odbywa się impreza firmowa? Albo festyn czy koncert? Czy nie będziecie sobie wzajemnie przeszkadzać?

- obsługa i kucharz – zaleca się przed podpisaniem umowy o ile jest taka możliwość wybrać się z rodziną na obiad czy kawę do takiej restauracji i samemu sprawdzić jak wygląda obsługa. Czy dania serwowane w tym lokalu są smaczne i wyglądają ładnie. A tym samym można sprawdzić obsługę, czy jest miła wykwalifikowana i jak się zachowuje?

- parking – na ile samochodów i czy jest strzeżony?

- czy jest możliwość wyjścia z lokalu na balkon, taras czy ogród?

-czy jest wyznaczone miejsce dla palących?

- noclegi? Ile miejsc noclegowych i cena? Noclegi dla gości weselnych są zazwyczaj tańsze taki rabat weselny, czy apartament dla nowożeńców jest w cenie wesela?
- chleb i sól na przywitanie nowożeńców,

- ile czasu może trwać wesele w jakich godzinach (w różnych lokalach impreza może trwać np. do 2 w nocy bądź później/wcześniej. Trzeba o to dopytać się właściciela)

- czy istnieje możliwość skorzystania z chłodni, w której trzymalibyśmy swój prowiant i alkohol?

- ile dni wcześniej można przywieźć swoje rzeczy na wesele: alkohol, tort, czy ciasta. Ważne jest również, by dowiedzieć się, czy jedzenie i napoje, które zostaną z wesela będą spakowane dla Państwa Młodych, czy zostają w lokalu (choć to się zdarza bardzo rzadko),

- dekoracja sali najczęściej jest wykonywana przez dany lokal, ale należy porozmawiać i upewnić się, że nie będziemy musieli szukać dodatkowo osoby do dekorowania Sali, a jeśli chcemy własnego dekoratora bądź samemu udekorować również należy się dowiedzieć czy jest taka możliwość,


- jak wygląda zastawa, która będzie na weselu?

- sprawdzenie kuchni, sanitariatów i innych pomieszczeń, w których przygotowane będzie przyjęcie weselne. Każdy klient może poprosić o możliwość sprawdzenia stanu lokalu, by przekonał się, że spełnia odpowiednie wymagania i jest zadbany,

- kiedy wpłacić zaliczkę - najczęściej lokale pobierają ją w chwili rezerwacji konkretnej daty. Jej wysokość zależy od właściciela lokalu,

- reszta płatności - przeważnie restauracje i hotele dają nowożeńcom możliwość spłaty wesela z opóźnieniem do 3 tygodni tak, by spokojnie mogli pozałatwiać wszystkie swoje sprawy, czy wrócić z podróży poślubnej,

- czy alkohol trzeba wykupić w lokalu, czy istnieje możliwość przyniesienia własnych trunków?

- cena powitalnego chleba i szampana - często restauracje wpisują ten wydatek do głównego menu,

- ile zapłacimy za stłuczenie kieliszków, talerzy i innych elementów zastawy - to ważna sprawa, bo może się okazać, że lokal każe nam zapłacić gigantyczne pieniądze. Najlepiej jest ustalić, czy w razie zniszczenia mienia płaci się pieniądze, czy odkupuje identyczną rzecz?

- ile kosztuje dekoracja sali i stołów i czy jest wliczona w cenę wesela (niekiedy lokale mają swoje gotowe dekoracje i są one udostępniane za darmo)?


Ukryte koszty

- obsługa: najczęściej jest wliczona w koszta, ale niektóre lokale mogą prosić o dodatkowe dopłaty,

- napoje: ilość soków i wód jest przeliczana na poszczególnych gości. Gdy przekroczymy wyznaczoną liczbę soków, będziemy zmuszeni dodatkowo  dopłacić określoną sumę pieniędzy,

- ciasta, owoce i tort - menu przeważnie nie obejmuje tych przyjemności i musimy sami załatwiać je we własnym zakresie, co wiąże się z dodatkowymi kosztami.